გვერდები

3.25.2011

დათუნას ქართული ეკლესია დარესტანში, "გურჯიხლი" ანუ "ქართველობა" დაღესტანში, უცნობი თამარი, შამილი, ალექსანდრე ბატონიშვილი...


"გურჯიხლი" ანუ ქართველობა დაღესტანში, დათუნას აკლესიის ისტორიიდან დაღესტნელი მკვლევარი პატიმატ ტახნაევას მიხედვით.
               
დათუნას ეკლესიის საკვირველი ბედი
ეკლესია რომელიც გაცოცხლდა იმამი შამილის დროს.

 სტატისტიკის თანახმად რუსეთის ყოველი მეორე მიზგითი დაღესტანშია მაგრამ დაღესტანი მისი ისტორიის შუა საუკუნეების პერიოდში ქრისტიანული იყო. ქრისტიანული იყო  კავკასიის ალბანეთიც (რომელიც ავტორის აზრით სამხრეთი დაღესტნის მიწის ნაწილი იყო,მთარგმნელი).

ქრისტიანული იყო შუა საუკუნეების ავარული სამეფო სარირი რომლის ცენტრიც ხუნზახში იყო.

თავისი აყვავების ხანაში სარირის სამეფო შედიოდა «ბიზანტიის ერთა ანამეგობრობაში» (დმიტრი ობოლენსკის ტერმინი). აღმოსავლურ ქრისტიანულ ქვეყანათა კავშირში რომელსაც მფარველობდა ბიზანტია.

3.24.2011

იზრაელის გარუსების შესახებ...

Современный Израиль и Большая Алия             იქცა თუ არა იზრაელი კრემლის ერთ-ერთ რესპუბლიკად? იზრაელის გარუსების შესახებ...

    ევრაზიული ებრაული კონგრესის გენერალური მდივანი მიხაილ ჩლენოვის მოხსენებიდან ჰერცლის კონგრესზე :
        «...იზრაელი გახდა რუსულენოვანი. აქაც კი ყველა მძღოლი,მცველი, ოფიციანტი და მუსიკოსი ლაპარაკობს რუსულად.ბანკომატში ნახავთ რუსულ მენიუს, ოტელებში აღმოაჩენთ ტელევიზიის მრავალ რუსულ არხს. მართალია პრესტიჟულ ოტელებში ვერ ნახავთ ადგილობრივ რუსულ პრესას, მაგრამ არის ადგილები სადაც ზოგჯერ მარტო რუსული გაზეთებია. არის მაღალი კლასის რუსული ლიტერატურაც.

იბნ ალ არაბი ( 1165-1245)

იბნ ალ არაბი ( 1165-1245)

ისლამის მისტიკური და ეზოტერული განშტოება  სუფიზმის უდიდესი წარმომადგენელი და თეორეტიკოსი რომელმაც მიიღო უდიდესი მოძღვრის" ( აშ-შაიხ ალ აკბარ) წოდება.  სიყვარულის შესახებ:

არსებობს სიყვარულის სამი ტიპი:
1.ღვთაებრივი სიყვარული; 2.სულიერი სიყვარული; 3. ბუნებრივი სიყვარული.

ბუნებრივი სიყვარული უბრალო, ვეულებრივი ხალხის სიყვარულია რომელსაც სურს გაერთიანება ცხოველური სულით და ეს ესმის როგორც ფიზიკური კავშირის აქტი; სულიერი სიყვარული არის სულის სულიერი სიყვარული რომლის მიზანიცაა საყვარელის დამსგავსება,აღსრულება იმისა რაც საყვარელს სურს,საყვარლის სურვილის გაცნობიერება; ღვთაებრივი სიყვარული. ღმერთს უყვარს მსახური და მსახურს უყვარს ღმერთი,მათ უყვართ ერთმანეთი. ესაა სიყვარულის უმაღლესი ხარისხი. არსებობს ორი გზა: მსახური ხედავს რომ ის არის ღმერთის გამოვლინების,მანიფესტაციის ადგილი. ღმერთია გამოვლინებული და ის არის როგორც სული სხეულისთვის,მისი შინაგანი სამყარო სადაც ის მუდამ უხილავია. ის თავს აჩვენებს მხოლოდ შეყვარებულს. მეორეს მხრივ მსახური შეიძლება გახდეს ღმერთის გამოვლინების, მანიფესტაციის ადგილი (ჩრდილო კავკასიელთა უმეტესობა სუფიაა და არა ვახაბიტ-ისლამისტი, ესაა მათი ტრადიცია).  სიყვარული უსაზღვროა...

3.22.2011


დები იშხნელები, ჩონგურს სიმები გავუბი...


დავით აღმაშენებელი: გალობანი სინანულისანი

   
ომლისაცა წინაშე
ქედდადრეკილ არს ყოველი,
მუჴლი ყოველი მოდრკების და ენაჲ ყოველი
შენსა ჴმობს აღსარებასა,

დაღესტნის ლეგენდარული სოფელ ყუბაჩის ხელოსანები


დაღესტნის ლეგენდარული სოფელი ყუბაჩის ხელოსანთა ვერცხლის ნაკეთობები ( ჭურჭელი) და დაღესტანში დაღუპულ მოგზაურთა ხსოვნისადმი მიძღვნილი ქვის სტელები.






3.21.2011

რექვიემი შანხაისთვის: თანამედროვეობის სიგიჟე უტევს და სპობს თაობათა მიერ შექმნილ სილამაზეს...

     «აღმოსავლეთის მარგალიტის» უბედურება : რას უშვრებიან შანხაის კომუნისტური იდეალებისაგან განთავისუფლებული ჩინელი კომუნისტები:

   რექვიემი შანხაისთვის :

ახალი  შანხაი
      ქალაქი იშლება, ქრება, ათასობით კოშკია აღმართული ამიერიდან  შანხაიში რომელიც ოდესღაც იყო აღმოსავლური ეგზოტიზმის მითიური განსახიერება.  ძველ კვარტალებს ბოლო მოუღო მასიურმა ნგრევამ და მოსახლეობათა გადასახლებამ. დარჩა მხოლოდ რამოდენიმე კუნძული რომლის გადაღებაც მათ შთანთქმამდე მოასწრო ფოტოგრაფმა გრეგ ჟირარმა.

      მანათობელი კოშკები აღმართულია ქალაქზე რომელიც აღარ არსებობს.
ტიციან ტაბიძე – “შოთა რუსთაველი”
პოლონურ გაზეთ „ეხო პოლსკას“ 16 (29) იანვრის ნომერში დაბეჭდილია წერილი ცნობილი პოლონელი დრამატურგის გრაბსკისა, იმ ლექციისა გამო, რომელიც კ. ბალმონტმა მოსკოვში წაიკითხა რუსთაველზე. მოგვყავს ეს წერილი ქ. ვ. ჰარმაიზეს თარგმანით:
„რა კარგია, ოდეს მშვენიერი პოეტი ლაპარაკობს დიდებულ პოეტზე. გუშინ „სასინოდო სასწავლებლის დიდ დარბაზში“ კ. ბალმონტმა გამართა საღამო, რომ მოსკოვის საზოგადოებისთვის გაეცნო ერთი უმშვენიერესი ეპიკური პოემათაგანი, რომელიც კაცობრიობის სიმდიდრეს შეადგენს. დიდი პოემაა, რადგან იტევს ექვსი ათას სტრიქონს. „ვეფხისტყაოსანი“ გენიალური ქმნილებაა გენიალური ქართველის რუსთაველისა, რომელიც ცხოვრობდა XII საუკუნეში.